Welkom op mijn weblog




vrijdag 18 april 2014

Charm pakket quilt


Heb je ook een charm pakketje thuis liggen en denk je wel eens, wat zal ik hier nou van maken. Hier dan een eenvoudig patroon.

Neem een Moda charm pack. Hierin zitten meestal 42 stuks. 
Neem een meter achtergrond stof. Deze snijden in stroken van 2,5 inch. 
Neem nu een strook achtergrond stof en leg hierop de lapjes uit het charmpack met de goede kanten op elkaar. Naai zo alle lapjes op de gesneden stroken. 




Strijk de lapjes en snijd de stroken door, op de breedte van de lapjes. 






Neem de gesneden lapjes. 
Naai deze lapjes nu aan een strook van de achtergrond stof van 2,5 inch. Naai op dezelfde wijze als zojuist. 

Strijk deze stroken en snijd dit op maat .



Nu zijn de onderdelen klaar en kunnen jullie gaan puzelen. 
Je kunt de blokken op heel veel verschillende manieren leggen. 
De rood witte quilt is gemaakt van de Midwinter Reds collectie van Moda, nog in de maak, dit wordt een kado voor een communicantje. 



De top hieronder is van een collectie van basic Grey -Sweet Serenade. Hier heb ik nog 2 randen aan genaaid. Zodat deze wat groter wordt.

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is. Heel erg veel plezier en succes met het maken van deze quilttop.
Jacqueline  

1 opmerking:

  1. Dankjewel voor je voorbeeld, het is een heel leuk idee om even snel iets te maken. Ik ben ook nog steeds blij met de roomkleurige stof die ik op vrijdag 2 mei bij jullie gekocht heb.(het was toen al laat in de middag). Vriendelijke groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen